Familie Veneboer/Schrijver op reis

Krokodillen safari en fietstocht

Na een bezoekje aan Sanibel (een eiland waar ze héél véél schelpen hebben), gingen we krokodillen spotten in de Everglades. Deze enorme beesten zijn niet moeilijk te vinden. Sla een zandpad in en rij langs het moeras, dan liggen ze daar wel te zonnebaden. Dat was de tip van onze buurman. Daar hoef je echt geen dure Airboat – trip voor te maken, zei hij. Dus gingen wij op camper-safari. Echt fantastisch mooi is het moeras en als daar dan ineens zo’n krokodil ligt, kunnen we er wel uren naar kijken. Het heeft iets magisch. Onze camping ligt midden in de natuur en ook daar zwemt op een middag een kleine krokodil in het water. Ze hebben op de camping een reptielenhuis, waar Liv het geweldig vond tussen de pratende papegaaien, 6 meter lange slangen, schildpadden en krokodillen. Ze mocht een slang aaien en een baby krokodil vasthouden. Stoertje!

Na 3 dagen zijn we naar de Keys gereden. Key Largo was onze eerste stop. De camping netjes van tevoren gereserveerd en we waren er al om 1 uur. Om half 5 kregen we te horen dat onze plek niet beschikbaar was, vanwege de vele regen was er kortsluiting ontstaan. We moesten maar iets anders zoeken. Dat was flink balen, zeker omdat Sam ziek was. Hij had behoorlijk koorts. Gelukkig waren ze behulpzaam en hebben ze voor ons een andere camping gebeld, want op de Keys is het niet zo makkelijk een camping te vinden. Ons voorraadje paracetamol begint al aardig minder te worden met onze langdurig zieken. Gelukkig is sinds vandaag iedereen weer fit.

Gisteren hebben we de 2,5 uur durende rit naar Key West afgelegd. Met de minuut werd het uitzicht mooier en de zee blauwer. Wauw wat is het hier mooi! Vandaag hebben we fietsen gehuurd en rondgefietst op Key West. Al die gezellige straatjes met mooie huizen, veranda’s met schommelstoelen, de vele barretjes, prachtige stranden en leuke winkeltjes. Er hangt hier ook nog eens een relaxt sfeertje, wat wil je nog meer.

We moesten onze camper parkeren in het centrum vlakbij de fietsverhuur, dat kostte ‘slechts’ 40 dollar. De parkeerkosten in Nederland vallen dus best wel mee ;). In de haven hebben we vol bewondering gekeken naar een cruiseschip van 12 verdiepingen, terwijl de kids lagen te slapen in hun fietskar. We hebben de dag afgesloten met een biertje en Cubaanse lekkernijen in een barretje. Er hing een bordje: ‘Cuba 90 miles.’ Bizar dat Cuba zo dichtbij is, terwijl wij er straks 6 uur over vliegen om er te komen.

Emile

Nice!! Ga zo door ????

Emile

Smiley wordt vraagteken?!

Geniet er samen van!!

Erwin

Klinkt goed weer, lekker hoor! ( los van de zieke kids)

Marloes

Jiihaaa, echt gaaf!! En liv, wat dapper, mij niet gezien :-). Hopelijk geen paracetamol meer nodig komende weken! Enjoy!! Xxx

Erwin Doorn

Ik lees het wel weer jullie vermaken jullie goed. Veel plezier en we wachten weer op een nieuw verhaal.
@ Manfred ik heb alles onder controle hier.

Frank

Mooi dat jullie vakantie goed verloopt. De verhalen zijn leuk om te lezen!

Veel plezier in Cuba.

Ruben

Mooi werk. Paar zwembandjes aan die camper knopen en vol gas richting Cuba zeg ik.

Marleen (apo)

Mooi maar ook griezelig zo'n moeras. Brrr. En wat stoer van Liv!! Ik moet er niet aan denken, vooral die slangen. Ieuw!
Fijn dat de ziekenboeg leeg is. Houden zo.

Lekker genieten van de mooie omgeving! Veel plezier.

Jenine

Wauw, dat klinkt als een paradijs! Ik hoop dat jullie de ziektes hebben gehad en nu volop verder kunnen genieten. Liv is echt stoer! Die hapjes en drankjes klinken een goed. Heel veel plezier daar!

Corien

Oh, wat leuk om jullie verhalen te lezen. Gelukkig dat iedereen weer beter is. Hopelijk blijft dat zo! Wow, Liv wat ontzettend stoer van je!
Toedels!

De buurtjes spin

Mooi om jullie te kunnen volgen! Geniet ervan..hier gaat alles goed..lekker rustig hihi!

Anneke

Wat een mooie foto's . En wat mooi om te zien dat jullie het naar je zin hebben. "Liv en Sam worden groot "hahaha

Fam Woolderink

Wat een mooie verhalen!
Hopelijk kun je nu de paracetamol nu in de tas laten!

We blijven je volgen, veel plezier nog.

Groetjes oet Wierd'n

stef

leuk om te lezen wat jullie allemaal mee maken en wat ziet het er mooi uit op de foto`s geniet er nog maar van voor dat je het weet is het al weer voor bij

Lucia kroes

Dat ziet er goed uit Veel plezier

fam.Kuipers

Wat een mooie verhalen. En echt stoer van Liv. Gelukkig geen zieken meer dus veel plezier verder. We blijven jullie volgen. Harrie en Anita

Wendy

Wat super leuk om jullie te volgen en alle verhalen te lezen! Fijn dat iedereen weer fit is, hopelijk kan de paracetamol nu in de kast blijven liggen.
Enjoy!