Familie Veneboer/Schrijver op reis

Zon, heel veel regen, palmbomen en beestjes

De temperatuur loopt langzaam op en de omgeving wordt steeds mooier. Orlando is toch alles behalve mooi. De Disneyparken hebben we link laten liggen. Alleen een (veel te duur) bezoekje aan Sealife gebracht; een mega aquarium met vissen, haaien en schildpadden.

Fort desoto was onze volgende stop, een supermooi natuurpark vol palmbomen aan zee. Hier zijn we iets langer gebleven (wat geen straf was) dan we vooraf dachten, omdat Liv ziek is. Ze is al een dag of 4 ziek en knapt nu langzaam op.

Het weer is nogal wisselend. We hebben zon gehad, dan is het heerlijk, graadje of 20-22! Ook veel regen gehad, waardoor de camping deels blank stond. Gelukkig hebben we een gezellige camper. Met heel wat gezelschap: van beestjes. We zitten onder de rode jeukende plekjes. Gadsie! Zouden het ‘bed-bugs’ zijn?? En wij maar denken dat die beesten alleen in Azië leven, maar blijkbaar reizen ze met ons mee. Maar misschien is het wel gewoon een verdwaalde mug. De kids slapen in hun tentjes , waardoor ze geen last hebben!

Gisteren wilden we over de ‘sunshine skyway’ rijden naar het zuiden. Door de harde wind was deze indrukwekkend hoge brug dicht en moesten we 1,5 uur omrijden om in Fort Myers beach te komen. Onderweg gestopt bij het Manatee park om zeekoeien te spotten. Een heus hoogtepunt, hadden we niet willen missen (NOT). Gelukkig was er een speeltuin, waar de kids zich prima vermaakt hebben. Sam krijgt geen genoeg van de glijbaan en kan geen afscheid nemen. Hij werd dan ook krijsend in de camper gezet. Op naar de camping, waar we net voor sluitingstijd aankomen en te horen krijgen dat de halve camping blank staat. Er is geen plek. Maar dan ziet de camping – man onze kindjes en hij realiseert zich dat hij ons niet weg kan sturen. Sam hangt ook heel zielig tegen ons aan en dat helpt ;). De camping – man gaat op zoek naar het meest droge plekje voor ons ?. Er wordt ons op het hart gedrukt dat we niet van de plek af mogen, anders komen we vast te zitten. Dus dat doen we dan maar niet. Vandaag wordt een zonnige dag, dan zal ons plekkie wel opdrogen! Deze camping is trouwens net een woonwagenkamp. We staan hutje mutje tussen de kitchie versierde touringcars/woonwagens vol 60-plussers. We voelen ons helemaal thuis uiteraard ;).

Morgen gaan we de Everglades in op zoek naar krokodillen.

Groetjes!!

Oja, Marleen ik rij niet in de camper. Ik heb nog geen ambities om buschauffeur te worden ;)

Marleen Schrijver

Zijn zeekoeien niet leuk?
Je bent een boerendochter dus had verwacht dat je dit wel leuk zou vinden... ;)
Klinkt goed allemaal, veel plezier! En op naar nog mooier weer.

Marleen apo

Soms zit het mee en soms zit het tegen begrijp ik, maar fijn dat Liv weer opknapt! Fijn ook dat jullie bij de camping niet weggestuurd zijn, maar er een zo goed mogelijk plekje gezocht is. En 60-plussers kunnen best gezellig zijn hoor ;).
Beste camper ook zo te zien. Hans wil graag een foto van de zijkant, ha ha.
Veel plezier samen!

Gr. Marleen (en Hans)

Leoni

Hey hoi!! Tjonge nog geen flitsende start. Nou ja maar dan heb je dat maar gehad! Zeekoeien zijn inderdaad zeer trage slome dieren! Ik ben er in Costa rica bij n slaap gevallen!!! Hi hi!! Morgen krokodillen wordt veel spannender!! Veel plezier! always look at the bright side of life. Tudu tudu tudu tudu!!!! ;-) x

Marloes

Geweldig die avontuurlijke berichten! Alle vrijheid, eigen tempo, het onbekende, kindjes heerlijk in de natuur spelen, en leuk onderkomen in die mega camper hahah....
Super de fotootjes erbij. Goede reis en we lezen met veel plezier de verhalen :-). Groetjes van Erwin, Marloes en aiden !

(O)pa en (O)ma.

Haha die Sam wat een acteer talentje, maar gelukkig toch maar mooi een plekje op de camping gekregen. Fijn dat Liv zo geleidelijk aan weer op knapt en nu hopelijk geen zieke kindjes meer. Lekker genieten samen van jullie campertocht, veel plezier.
En o ja Rianne 60 plussers kunnen heeeeeel gezellig zijn hoor niks mis mee toch.

Leoni

Hey toppers!! Hoe gaat het? De regen voorbij en lekker warm? Het zal vast geweldig Zijn om zo lekker saampjes in de natuur te leven!! We zien garage weer prachtige plekjes!! Liefs van ons!

Leoni

Oeps ik bedoel natuurlijk graag.

Marga Kuipers

Mooi om te zien dit mooie reis verhaal. Heel veel plezier nog met deze mooie reis.
Groetjes van ons.