Familie Veneboer/Schrijver op reis

Vluchtelingen, drugs of 'gewoon' vissersboten?!

Onze laatste stop op Trinidad was Grande Rivière, waar we in een hotelletje op het strand sliepen. Het strand waar jaarlijks honderden schildpadden hun eieren leggen. Dit zijn niet zomaar schildpadden, maar 2 meter grote beesten die ’s nachts uit de zee komen. Tussen 18 en 6 uur mag je dan ook niet zonder gids het strand op. Ze kloppen op je deur zodra er een schildpad aan land komt. De eerste avond gingen Liv en Manfred in het pikkedonker met de gids mee het strand op. Wat spannend! Er lag een enorme schildpad eieren te leggen. Zo bijzonder om dat van dichtbij te zien. Als ze aan het leggen zijn, verkeren ze in een soort trance, waardoor je ze kan aanraken. Uiteraard wilde Liv dit wel. Aaien over de kop zo groot als een bloemkool. Ook mocht ze een eitje vasthouden, 1 van de 120 eieren, net pingpong ballen. Kortom een fantastische ervaring!!

Dit was niet de enige spannende ervaring hier. Op een ochtend werden we wakker en dachten we figuranten te zijn in een actiefilm, of was het een oorlogsfilm? Er lagen voor de kust ineens een stuk of 10 boten uit Venezuela. Op het strand werden helikopters vol politie officieren afgezet, in de lucht vloog een gevechtshelikopter en in de verte kwam een marineschip aangevaren. We konden het allemaal mooi bekijken vanaf ons balkon. Toen ik aan iemand vroeg of we ergens bang voor moesten zijn zei hij: ’do you see anyone in the water or on the beach?’ Oeps, nee dus! Niemand kon ons echt vertellen wat er aan de hand was, dus maakten we onze ‘film’ steeds spannender (en ongeloofwaardiger ;)). Zouden het vluchtelingen zijn (we zitten toch niet op een Grieks eiland??) of zou het drugs zijn? Het is ons nog steeds niet helemaal duidelijk, maar toen de officieren naast ons gingen koffie drinken leek het toch steeds minder op een actiefilm. De marine checkte alle boten en in de loop van de middag waren de boten, officieren en helikopters verdwenen….. Dus kon ik met een gerust hart een wandeling maken naar de waterval met mijn privé-gids. Het was heerlijk om even alleen op pad te zijn in de mooie natuur!

Inmiddels zitten we alweer ruim een week op Tobago. We hebben een appartement met zwembad en een auto. Een heerlijk relaxte afsluiter van onze reis. Toeren over het eiland door de bergen en langs de prachtige stranden.

Morgen beginnen we aan onze terugreis. Met de boot terug naar Trinidad en vliegen naar Miami om vervolgens dinsdag weer voet op Nederlandse bodem te zetten. We hebben zin om weer naar huis te gaan. Om jullie allemaal weer te zien. En Liv wil heel graag naar school. Het was een fantastisch avontuur. Fijn, maar soms ook pittig, om zo intensief bij elkaar te zijn. Liv en Sam hebben een hoop geleerd. Zo kan Sam bijna op kamers, want hij kan alles ‘self, alleen’!

Reis, je was geweldig!! Hope to see you again.

Nicole

Haha, leuke afsluiter! Jullie kennende vast wel. Geniet nog even van de laatste buitenlandse avonturen en een goede terugreis gewenst!

Erwin

Geweldig zeg! Ziet er weer goed uit en een mooi einde van een bijzondere reis! Fijne reis terug!

Carola

Super mooie foto's en leuke verhalen!
Nog een paar fijne dagen gewenst en daarna een goede terugreis.

Ellen Keor en Mila

Zucht... fantastisch verhaal!!
Geweldig. Een heel goede terugreis en tot snel!

Xx

Marleen (apo)

Wat een heerlijk verhaal weer en wat een relaxed bestaan. Dat zal wel aanpassen worden straks!
Maar goed, Liv gaat dan lekker naar school en Sam kan op kamers; dan moet het voor jullie hier toch ook een stuk relaxter worden ha ha.

Een hele voorspoedige en veilige thuisreis gewenst!!

Jenine

Wat een spannende titel! Jullie maken wat mee zeg, klinkt echt geweldig mooi allemaal. Ik vind Liv wel echt stoer hoor! Save travels. Als jullie weer 'geland' zijn in Nederland, horen we graag alle verhalen!

Wendy

En dan zit de reis er alweer op... Nog heel even genieten en tot snel in NL. Fijne terugreis!

Familie spin

Fijn dat jullie weer thuis komen! T is toch wel erg stil achter de molen!

(O)pa en (O)ma.

Wat een mooi verhaal weer vol spannende belevenissen en prachtige foto's. Maar nog mooier dat jullie weer thuis komen, we wensen jullie een hele goede terugreis en tot dinsdag.

Roy en Linda

Een hele fijne terug reis gewenst. En tot heel snel.
Liefs Roy en Linda