Familie Veneboer/Schrijver op reis

Cuba + Trinidad = wereld van verschil

De laatste dagen op Cuba waren we weer in Havana. Echt een mooie stad met een fijn sfeertje, leuke terrasjes en genoeg te zien. We sliepen bij een oud vrouwtje. Een prima kamer, waar we 1 hele dag zonder stroom zaten. Nu hebben we wel vaker zonder stroom gezeten, maar in het donker onze tassen inpakken (zonder airco) voor de vlucht naar Trinidad is best lastig. Toen de stroom het uiteindelijk weer deed, klonk door de hele straat luid gejuich.

Op 1 maart landden we op Trinidad. We zouden bijna opnieuw een cultuurshock krijgen! Het is hier Caribisch warm (lekker plakken), er rijden alleen maar ‘nieuwe’ auto’s op de weg, Liv en Sam zijn geen bezienswaardigheid meer, er zijn hier grote supermarkten (yes, eindelijk weer groente eten), er is wifi en iedereen spreekt Engels. Het is fijn om in de taxi, met airco, te kunnen praten met de chauffeur. Leuk om iets over het land te horen en natuurlijk over Leo Beenhakker ?.

We slapen 2 nachten in een mooi hostel in Port of Spain (de hoofdstad). Volgens de eigenaresse een fantastische stad met de beste restaurants en geweldige bezienswaardigheden. Daar verschillen we dan nogal van mening over. Wij vinden de stad sfeerloos.

We reizen dan ook snel naar het noorden. Ozzie brengt ons, in zijn iets te kleine auto voor al onze bagage, naar Toco. De 2 uur durende rit door de groene bergen is prachtig, hoewel Ozzie denkt dat de smalle weggetjes een soort racecircuit zijn. We slapen in een appartement aan zee met een enorme tuin en een privé strandje. Echt een superlocatie! De man die ons ontvangt rond het middaguur is hartstikke dronken. Met een fles wodka naast zich, neemt hij ons geld in ontvangst. Gelukkig komt ’s avonds de eigenaresse. Een ontzettend aardige vrouw die verse vissoep voor ons maakt (we smullen nog steeds na)en met ons mee rijdt naar de winkel (er is hier namelijk niets op loopafstand).

De kids vermaken zich prima met kokosnoot rollen in de tuin, het kijken naar de hagedissen en ze verbazen zich over de reuze-mieren die er met hun koekjes vandoor gaan. De zweetdruppels lopen van hun gezichten. Wij drinken koude biertjes in de hangmat of op de veranda. Er is een klein strandje, via een lange trap te bereiken. Sam krijgt er geen genoeg van; stampen in de zee en zandkastelen bouwen.

Vandaag werden we de hele dag ‘getroffen’ door tropische regenbuien. Tussen de buien door toch maar even naar het strandje. We waren niet de enige. De locals waren cricket aan het spelen, aan het zwemmen en biertjes drinken. Ze gaven ons ook een biertje. Trots zeiden ze: ’this is Trinidad beer!’ Liv en Sam zwembroek aan en spelen maar, want wat is er nu leuker dan zwemmen in de stromende regen!

Niek

Hoi! Klinkt weer als een hele belevenis leuk om te lezen! hangmat met biertjes is hier nog ver weg :) veel plezier nog en tot snel.

Nicole

Heerlijk chillen, Caribean op z'n best!

Wendy

Wat een leuk verhaal weer! Nog maar even lekker genieten van de koude biertjes in hangmat en het relaxen op de veranda/het strand de komende (laatste) weken!

anneke

wat ondernemen jullie veel ! Echt super om te lezen. Wat worden Liv en Sam groot. En Sam je word zo blond ! Het gaat snel allemaal. Nog even lekker genieten met elkaar ,ook van het lekkere weer, want bij ons is het koud !!

Marleen (apo)

Weer heel anders dan Cuba dus. Leuk al die variatie. Nog even lekker genieten samen!

Oma/opa/gerda/anton

Hallo
Nou jullie hebben het wel na je zin geniet er nog maar van
Liv en Sam nog even oefenen met de kokosnoten gooien
Groetjes van ons en een hele dikke knuffel

Jozianne

Wat leuk om steeds jullie verhalen te lezen en foto's te zien. Blij dat er dit keer even geen zieken of andere tegenslagen zijn. Geniet nog lekker daar.

Oma/opa/gerda/anton

Liv VAN HARTELIJK GEFELICITEERD met jou 4 de verjaardag heel veel kusjes van ons en pappa mama en Sam ook groetjes